Saturday, August 8, 2009

Persidangan Perwakilan Pemuda UMNO Hulu Selangor



Lama dh aku x post blog... so ni br nk update... hehee.... mlm td aku attend Persidangan perwakilan Pemuda Umno Bahagia Hulu Selangor.... first time aku jejak kaki kt psidangan ni... br nk bjinak... agak cuak gk pd mulany tp wat2 brani... hahaha... so tau gak la aku skit2 ape yg jadi ble kte duk dalam parti ni.... yg datang merasmikan adalah setiausaha politik menteri pndidikan... saudara sharir.... dr air muka dia, mmg nmpk dia muda sgt... awal 30an dh jd Su politik.... so kt sni aku nk share skit ape yg aku dpt.... skrang ni mlayu tbahagi kepada 3, melayu UMNO, melayu pas, and mlayu pkr... secara sedar atau x, masyarakat melayu kte skrang ni dh bpecah belah... kita berada dalam satu agama yg same pn masih x leh nk sepakat tuk selesaikan masaalah.... cuba kita tgk ng cina... dorg ada cina dap, cina gerakan, cina mca and cina pkr... agama dorg plak ada 2... iaitu budha n kristian, tapi bila ada isu yg berkaitan ng kaum dorg... dorg leh sepakat... so kat sini sape yg rugi??? tidak kah bangsa melayu kte sndri.... and lg satu ada dalam bangsa mlayu kte sndri yg persoalkn prinsip ketuanan melayu.... adakah melayu2 ini tergolong ng golongan2 yg bodoh kerana persoalkn kn anak bgsa sndri atau pun hanya tuk skadar mncari keuntungan mereka.... tahukah meraka semasa pembentukan Malaysia dahulu, Sultan Melayu telah membuat wasiat tuk kesenangan bangsa kita???? adakah kita lupa ng wasiat itu.... ape yg aku arap bangsa aku x jd mcm bangsa melayu yg skrang berada di singapore... igatlah sape yg perjuangkan merdeka dahulu, jgn la kita lupakn jasa dorg... jgn la kita gadai tanah kita dan bangsa kita kpada kaum lain.... jgan la kita biar anak cucu kita merempat di tanah mereka sndri.... akhir kata dr aku.... jgan lah kita jadi pengkhianat bangsa kita sndri....

No comments:

Post a Comment